Läskigt

Verkligheten. Det är kanske dags att kliva in i den igen. Jag har haft något av en skyddad verkstad här ett bra tag nu. Inser att det inte håller. Fast, vad är det som säger att min verklighet inte är rätt? Jag tycker jag har det bra. Här. I min verklighet. Men hur har jag blivit?

När tittade jag på en nyhetssändning senast? Fick en smärre chock när jag insåg att Haitis befolkning har en helt annan verklighet. Jag som tycker jag lever i nuet. Men det är klart, att gå upp till lokala närbutiken och handla mjölk tre gånger i veckan, inkräktar inte så mycket på min trygga ganska tråkiga verklighet.

Tråkig. Så kände jag mig idag. Fick en fråga om att bli med på en grej. Jag och sambon. Inget barn. Läskigt. Alltså blir jag tråkig. Fick det också sagt till mig. JAG HAR BLIVIT TRÅKIG. Men i min verklighet behöver jag inte vara rolig. Bara tillgänglig. Det kommer snart att krävas mer. Måste börja. Vad hindrar mig? Det är läskigt. Våga sig tillbaka.

Läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0